vrijdag 6 juni 2014

Mijn (zwem)lesje geleerd..

De zoon zit eindelijk op zwemles.. Na wat lichtelijk beschamend uitstelgedrag mijnerzijds werd ik onlangs toch wel even flink geconfronteerd met de kostbaarheid van het leven.

Zoonlief vond het nodig om op een zwemfeestje van de grote glijbaan te glijden.. In het diep.. En hij was eventjes vergeten dat hij dat nog niet kon zwemmen. Klein detail..
Het moment dat hij bovenaan de glijbaan zat en ik radeloos en compleet hulpeloos van achter het glas idiote gebaren naar de onoplettende badmeester stond te maken stond mijn hart (en dat van de buurvrouw) even stil.. Daar ging hij.. Een historie om het liefst snel te vergeten als ik er niet alsnog een hartstilstand aan wil overhouden.

Gelukkig voor mij was de buurvrouw nog net helder genoeg om mij naar de deur te duwen die toegang tot het zwembad gaf en waar ik even alle regels aan de laars lapte en met laarzen en al, al gillend het zwembad betrad.. foei!

De commentaar van de badmeester: 'Als hij nog wat langer gesparteld had, dan hadden we hem wel gezien zene..'

Gelukkig heeft het ventje er geen trauma aan overgehouden en heeft de moeder een lesje geleerd. Prioriteit nummer één: Zwemlessen. En wat hoort er bij zwemlessen? Precies.. een nieuwe zwemzak.. Het ventje blij en de mama blij..






Patroon: Wiske 2 uit 'Mijn Tas' van Elisanna & Fynn
Stof: Elisabeth's Studio van bij Bobby Sewing en Ikea
Paspel ,tassenband en rits: Allegaartje Duffel


Schelpenketting door de dochter..






Kamsnap's om op te staan..


Misschien nog wat sfeerbeelden van de zwemles van achter het glas?
Moet kunnen..


Ik weet het.. gek gezicht zo in een surfpak, maar anders
bibbert het ventje letterlijk het zwembad uit!








En we zijn er weer helemaal klaar voor!





Zonnig weekend!

36 opmerkingen:

  1. Mooi! Schitterend stofje hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet ik ook dringend doen, de zoon op zwemles sturen. Leuke foto's en een super toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei, dat moet even schrikken zijn geweest! Leuke zak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! En de bibber davert nog door je berichtje door! Ik zie je zo al door het zwembad hollen!

    En ja, kindjes vergeten dat ze niet kunnen zwemmen. Vorig jaar heb ik zo'n 6-jarige uit het zwembad geplukt (die sprong er ook gewoon in, samen met grote broer, ik was als enige andere aan het zwembad en ben er met mijn kleren aan achter gesprongen nadat ik de paniek in zijn ogen zag...).

    En de zomer daarvoor was het mijn eigen zoon die in paniek geraakte in een (klein) zwembadje. Hij had nochtans bandjes aan, maar ben er daar ook met mijn kleren achter gesprongen :). Dus ja, in jouw geval was ik waarschijnlijk gewoon zelf met kleren en al in het water gedoken!

    Droge commentaar van de badmeester trouwens... Dit hadden ze toch moeten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met zo'n tas zijn zwemtrauma's snel vergeten! Hier een Celeste af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ne groffe badmeester, die had ik zelf kopke ondergeduwd denk ik.
    gelukkig is alles goed gekomen :s
    ik vind de tas super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tas en leuk stofje ... Ik gebruikte iets gelijkaardig

    Angstig idd .. Mijn dochters hou ik bij het water ook steeds in de gaten, ze gaan op zwemles vanaf vier en moeten bandjes aan als ze niet kunnen zwemmen willen of niet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeioei, dat was schrikken. gelukkig komt het allemaal weer goed hé.En dat is nu echt een toffe zwemzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat is dat schrikken, maar het heeft tot twee goede dingen geleid: zwemles en deze super tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp dat je hart dan effe stilstond. Amai...
    Wel een super-leuke zwemzak, dus hij kan ertegenaan nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo'n mooie zwemzak is het incident bij het ventje vlug vergeten denk ik. Het zal eerder bij de mama blijven hangen. Met zwemles zal hij het vlug leren als hij nu al terug het water in wil.
    Mijn zus heeft op vakantie ook haar zoontje van 5 is met kleding en al gered maar die was al ferm 2x kopje onder gegaan. Onlangs op zijn 22 verjaardag kan ze het gelukkig nog altijd navertellen.
    gr ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooh de stress!
    hij heeft er wel een prachtige tas (en zwemles) aan overgehouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verhaal zeg, dat wil je echt geen tweede keer meemaken ! Maar binnenkort is hij een volwaardige vis in het water ... en met zo'n tas kan dat alleen maar goed aflopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, supermooie stof, perfecter kan niet voor een zwemtas. Succes verzekerd in de zwemles met zo'n tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een super tof stofje voor een zwemtas.En groot gelijk dat je hem op zwemlessen hebt gestuurd.Hier hebben beide kinderen dat ook gevolgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ...ik krijg nog steeds rillingen van uw verhaal ( ook al heb ik het al meermaals gehoord, inclusief gebaren en angstige blik van de mama...;)
    Gelukkig heeft het ventje er geen trauma aan over gehouden .....
    Prachtige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. supermooi!! en wat een tof idee van die kamsnaps!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heel geschikt stofje uitgekozen, zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een verhaal...
    Wel een leuke zak! Heb je er een waterbestendige voering ingestoken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enkel onderaan, want ik had nog maar een klein stukje.. :)

      Verwijderen
  20. Een hele schone zwemtas met een mooi toepasselijk stofke...
    en nu maar goed leren zwemmen zodat de mama gerust kan zijn
    als je weer eens van de glijbaan af gaat zo het diepe in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amai wat een verhaal, je zou voor minder de regels aan je laars lappen.
    Hele mooie zwemtas met een ideaal stofje. TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooie tas, maar amai, wat een verhaal, ik zou ook een zottin worden op zo'n moment denk ik! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Brrr zou het ook al warm en koud krijgen! Hele leuke zwemtas! Ze zouden die hier ook met plezier meenemen.



    Statuur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie tas, in een ideaal stofje!
    En amai, ik krijg al de bibber van het alleen maar te lezen, wat moet dat voor jouw moederhart geweest zijn zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo een knappe "pool"boy! Die verdient een schone zwemtas. Amai, waneer ik jou verhaal lees ben ik blij dat onze Nand deze zomer zwemles krijgt. Niet goed voor een moederhart zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Al was de buurvrouw niet helemaal helder die moment, want die zag eerst "een ander kind" op de glijbaan staan... Gelukkig is't goed gekomen en heeft hij er geen schrik van gepakt! Binnekort kunnen onze boys samen heerlijk zwemmen zonder bandjes. Och ja, en ik vrees al voor Jules zijn reactie als die die prachtige zwemzak ziet... ik kan er misschien beter al aan beginnen!?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. OMG dat zal schrikken geweest zijn zeg! Moet er niet aan denken. En wat een belachelijke commentaar van die badmeester!
    Maar hele leuke zwemtas!! En ketting!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. toffe tas maar wat een verhaal! Ik zou die badmeester verzopen hebben denk ik met die commentaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie tas! En wat een prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tjonge jonge ... maar met zo'n mooie tas zijn die zwemlessen een fluitje van een cent ... en hartkloppingen minder voor de mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een foei opmerking van de badmeester! Vorige zomer dook de middelste van mijn au-pair kindjes, die overigens best goed kan zwemmen, kopje eerst door een zwembandje van kleine zus, en bleef met zijn teentjes haken.... Hoofdje geraakte dus niet meer boven water. Ik ook met kleren en al in dat zwembad! Ik heb er nog dagen nachtmerries van gehad. Gelukkig ook bij jou eind goed al goed!
    Enneu ook een mooie tas, natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen