donderdag 21 mei 2015

Eva met accent en de uitslag van de laatste eerste Give Away

Dit is Eva.. Of eigenlijk Eva met een accent op de hoofletter, maar ik weet waarachtig niet hoe ik dat op mijn toetsenbord voor elkaar krijg.. Eva dus op z'n Hongaars.. Zo af en toe kom je mensen tegen waar je ontzettend naar kunt opkijken. Eva met accent is zo iemand. Iemand die zeker de moeite waard is om een postje aan te wijden..

Ze kwam helemaal alleen uit Hongarije toen ze nog heel jong was. Dat feit op zich is al vrij bewonderenswaardig. Alleen in een vreemd land waar je de taal en de gewoonten niet kent is een avontuur op zich en soms vertelt ze zo'n grappige anekdotes over de eerste maanden hier dat we niet meer bijkomen van het lachen. Een cultuurshock die we ons niet kunnen voorstellen zeg maar. Ze ontmoette hier de man van haar leven en ze kregen drie kinderen samen. Drie prachtige dochtertjes.. Onfortuinlijk leed hun jongste telg aan een hartafwijking en moest een zware en gevaarlijke hartoperatie ondergaan als piepklein baby'tje. Toen bleek ze ook nog een heel bijzonder syndroom te hebben met alle bijzondere zorgen vandien. Een angstige tijd, maar ondanks al de moeite en tegenslag die Eva met accent in haar leven te verwerken krijgt blijft ze altijd positief. Ze is altijd bijzonder vrolijk en goedgemutst en neemt het leven zoals het komt. Het totaalpakket, zonder zeuren...

En dat is uitermate bewonderenswaardig, mét accent.




Als kind droomde ze ervan om een model te worden. Ze kan daar ontzettend grappig over vertellen. Daarom vroeg ik of ze eens geen zin had om toch een keertje model te zijn. Model voor Soft Cactus. Dat deed ze, en hoe! Onnodig om te vertellen dat we gegierd hebben van het lachen..






De jurk liet ik voor de verandering maken.. Wegens tijdsdruk kon ik nog een keer rekenen
op de talenten van Lies van het Kreatelier. Deze keer tekende ze zelf geen jurk, maar kozen we
een bestaand patroon uit het boek voor vrouwen van Little Missy Y en het zit zo goed als gegoten..




Stof: Flowerworsk green, Soft Cactus
zachtgele stof, Den Boom, Lier
Schoenen, Noë Antwerpen
Bloemenspeldjes, Veritas




Mijn excuses bij deze ook voor de dag vertraging van de uitslag van de Give Away..
We hadden hier gisteren namelijk een feestvarken in huis. Onze oudste dochter mocht
al 11 kaarsjes uitblazen en toen het feest voorbij was, was mijn eigen kaars ook uitgeblazen..

Je m'excuse!

Ik hoop dat u het mij kunt vergeven!

De Random generator deed nog eens zijn werk en hoezee, deze keer was hij mij gunstig
gezind en prikte  van de 348 nummers reeds de 35ste als winnaar..

Geen schrijfkramp deze keer, want tot 35 tellen gaat nog vlotjes!


And the winner is:
(Om al in Eurosongsferen te geraken ;))

Twee emmerkes water

Proficiat!


Stuur me je gegevens even snel door op info@softcactus.be en de stofjes komen as soon as possible jouw kant uit!



Fijn Pinksterweekend gewenst..
















23 opmerkingen:

  1. Zooooooootjes! ☺
    *vreugdedansje*

    Ziet er idd een toffe madam uit (en in een heel schoon kleed)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aijaj, deze stof ging ik aan mij laten passeren wegens al teveel op mijn lijstje van je nieuwe collectie, maar met zo'n 'mooie foto's wordt het moeilijk te weerstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai! Eva met accent mag er wezen zalle! Net als haar jurk! Love de kraag en de dubbele plooien. Héél erg elegant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaw wat een mooie jurk zeg ...en die gelukzak heeft de laatste prijzenpot weggekaapt.
    ben ook dol op dit stofje.
    enige opmerking klein foutje gelezen het is nl avontuur ...ipv avondtuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Éva met accent kent er duidelijk iets van ! (enne jij van stoffenontwerpen en kreatelier van het ineen steken van deze prachtjurk !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een stralende vrouw, de kleuren van het stofje staan haar heel goed! Je hebt er duidelijk oog voor wat bij wie zal matchen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof dat je Èva (want zo kan het accent ook) de kans gaf om eens model te zijn. En amai wat deed ze dat goed ! Proficiat aan de winnaar van het laatste pakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal over Eva met accent! En wat doet ze dat goed dat poseren (of is het modelleren?)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Èva met accent ;-) is een leuk model en weer een super leuk kleedje.
    laten we ook Lies van kreatelier niet vergeten ze heeft ook pareltjes uit haar mouw geschud hoor :)
    de hele collectie is prachtig mooi maar ook de presentatie is super!!!
    groetjes (zei ik al dat ik blij ben met mijn metertje? om te meten dus he :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie jurk en weer een mooi verhaal om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige jurk! En in een prachtig stofje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n toffe post! En zo'n knap kleedje! En de persoonlijkheid van Eva met accent spat zo van het scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Terecht dat Eva met accent eens in de spotlight staat!!en hoe! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eva met accent schittert! Ik ben fan! En ook van de jurk, nu het stofje al in mijn kast ligt, is dit mss een potentiële bestemming. Nice job!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze Eva (zonder accent) is helemaal fan van de kleuren en het modellenwerk!

    BeantwoordenVerwijderen