woensdag 11 januari 2017

Zwart-wit in zwart-wit

 Pyjama's, ze zijn zeldzaam in onze kleerkast! Enkel als het fatsoenshalve een verplichting is zal ik er eentje aantrekken. Zo'n truitje dat tijdens de nacht naar boven kruipt of een pyjamabroek die rond je benen draait. Brr, ik krijg er de kriebels van.

Een deel van mijn kids heeft dit vervelende-pyjama-gen geërfd. Ze slapen het liefst in hun onderbroek en met een hemdje of in de zomer met een bloot bovenlijfje. Prima! Er heerst dan ook pyjamaschaarste in de kast. Op zich geen probleem tot er plotseling ééntje wil gaan logeren of we met een ziek gevalletje zitten. Dan denk ik: 'oei', geen fatsoenlijk ding meer te bespeuren!

Ik maakte dus iets simpel, maar nuttig wanneer je met een ziek kindje zit aan de start van de nieuwe schoolweek. U raadt het al, een pyjama. Eentje in Zwart-wit..


Momenteel experimenteer ik wat met tricot. Het is niet mijn eerste liefde, maar het heeft wel een bepaald comfort en potentieel. Het was de eerste keer dat ik zo'n boordjes aanzette (ik hoor u al lachen) en het ging eigenlijk vlotjes.. De dingen flubberen toch nergens..
Voor het patroontje gebruikte ik het Billie van Zonen 09 patroon. Wolf lag nog in de kast, maar gaat maar tot maatje 134. Deze kerel is al naar een grotere maat gestegen, dus was dit een goed alternatief.
Voor de broek tekende ik gewoon wat extra naadwaarde aan de Wolf broek.
Het geoefende oog ziet dat ik een beetje de mist in ging. Ik wilde stof besparen en deed gewoon een stommiteit. Gelukkig vindt hij het niet erg..

Meer is het niet, maar soms is less more. 

Oh ja, ik kocht ook nog een nieuwe camera..
Ik droomde er al heel lang van en had genoeg gespaard om het ding aan te schaffen.
Het is nog wel wat zoeken, maar op het eerste zicht een prima aanschaf. Hij geeft nog mooi beeld
bij erg donker weer. De ruis bij een wat hogere ISO waarde blijft nog redelijk, waardoor
ik in staat ben bij vreselijk Vlaams weer zoals vandaag toch nog een relatief helder beeld te maken..

En nu oefenen maar..
Wordt vervolgd!

15 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar je toestelkeuze! En als zoonlief ziek was op het moment van de foto's, dan is hij écht wel een topmodel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was die twijfelachtige dag van ziek naar genezen! Het dagje van 'voor-de-zekerheid'. Het zou wel zielig zijn anders! :D Ik ben overgeschakeld van een Canon 70D (wat overigens ook een prima toestel is) naar een full frame camera (5D Mark 4) Ik had al een hele goede lens (50mm 1.2 van Canon) en nu kan ik er alles uithalen wat er in zit.. :)

      Verwijderen
    2. Oh wauw, wat een droom. Ik heb een Nikon D5100, een net-geen-startersmodel dat uit budgetoverwegingen won (toen ik nog niks van fotograferen kende, ook) maar waar ik nu wel wat spijt van heb. Mijn 50mm 1.4 lens waar ik zo blij mee ben vraagt inderdaad om een beter toestel, en minder ruis bij hoge ISO's zou ook wel welkom zijn. Alleen nog rijk worden ;-) Geniet van je toestel, want had ik unlimited budget dan kocht ik mij er ook zo ene!

      Verwijderen
    3. Sparen hé! Ik heb ook hard gespaard! :D

      Verwijderen
    4. Ik kan geloven dat dat een prima aanschaf is. Wat een geweldige camera! Ik kijk al uit naar de beelden die zullen volgen in je zoektocht naar de mogelijkheden van je Canon.

      En volgens mij hebben wij dezelfde relatie met tricot. Als ik er iets mee heb gemaakt, denk ik altijd:'oh leuk, moet ik meer doen', maar toch ben ik nooit geneigd om er echt mee aan de slag te gaan...

      Verwijderen
    5. Zodra ik geld ga verdienen hé! Dan gaat mijn eerste loon naar een camera! ;-) Veel plezier met je Canon!

      Verwijderen
    6. Goede eerste loonsbesteding!! :)

      Verwijderen
  2. Mooi! En gewoon blijven gaan hoor, met die tricot, het was vroeger ook mijn favoriet niet, nu naai ik niets liever dan tricot ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon gerief! Ik ben net het omgekeerde van jou denk ik... pyjama van kop tot teen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik en pj's... same story! Maar morgen moet er hier toch n pyjamaatje vanonder de lock rollen voor het neefje dat 1 jaar werd. En hier droomt n lief ook van n full frame 😀. Goed dat hij beter is en zelfgemaakt zorgt voor genezing, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen