vrijdag 7 april 2017

Little Miss Polly Dress en een kleine tutorial!


 Toen ik in oktober ons nieuwste projectje voorstelde had ik geen idee hoe jullie zouden reageren. Het was een fijn projectje in de kantlijn, een tussendoortje, gewoon omdat we ze zo leuk vonden en om vervlogen dromen weer nieuw leven in te blazen. We waren dan ook blij verrast door de positieve reacties en een geweldig vlotte verkoop. Dat hadden we niet verwacht. We waren nog meer verrast toen we plotseling bestellingen kregen over de landsgrenzen heen.

Onze popjes komen op plaatsen terecht waar ik zelf nog nooit ben geweest en vermoedelijk ook nooit zal komen. Ze reizen over zeeën en naar de andere kant van de wereld. Ze vonden een thuis in Japan, Canada, Zwitserland, Amerika en andere plaatsen ver weg van huis. Ik wenste dat ik erbij was toen die kinderen van over heel de wereld hun pakjes open maakten en wilde hun gezichtjes zien toen ze kennis maakte met hun nieuwste speelgoed. Ik hoop stiekem dat het hun meest gekoesterde speelgoed wordt. Van hen en van hun moeders...

Onze popjes kregen ook een thuis in Australië. Onder meer bij Suz van Sewpony. We leerden haar virtueel kennen als een heel sympathieke dame met vele talenten. Zij en haar drie dochtertjes waren wild enthousiast en Suz besloot om nog meer kleertjes te maken voor onze popjes. Als patronenmaakster voor meisjes was het dan ook logisch dat ze haar eigen patroontjes in poppenformaat begon te naaien. De reacties daarop waren heel positief en Suz besloot om diezelfde patronen ook uit te tekenen op maat van onze popjes. Dat konden wij natuurlijk alleen maar toejuichen!

Haar eerste patroontje is de Mini Miss Polly Dress. De poppenversie van de miss polly Dress. Zo kan je spruit en haar popje voluit gaan twinnen!

Mijn dochters en ik maakte alvast een paar Mini Miss Polly's. We maakten er nog een mutsje bij en kousjes uit boordstof om de look af te maken. Compleet gestyled door onze dochters! :)







Voor de feestelijke gelegenheid maakte ik ook nog een mini Little Pretty Party Purse.
Je kan het originele patroon hier gratis downloaden en zelf verkleinen naar een maatje naar keuze om ook een handtasje voor je popje te kunnen maken.

Je kan de deze Mini Miss Polly Dress kopen in haar
splinternieuwe webshop.


Met de code  SEWPONY15 krijg je
15% korting op de Mini Miss Polly Dress en alle andere patronen
uit haar webshop!

Ben je één van de eerste 50 kopers van dit patroon dan maak je kans op een levenslange bevoorrading van al de Sewpony patronen!



Voor degene die het toch nog niet wisten en ook een popje willen:
Je kan ze hier bestellen:




Wil je, ondanks dat het lente wordt, toch een mutsje maken
met je spruit deze vakantie; hieronder leg ik even kort uit hoe je er eentje kan maken. 
Goed nieuws, je hoeft er niet voor te kunnen breien of haken! :)

TUTORIAL POPPENMUTS

Benodigdheden:

wol: 
Tip: Hoe dunner de wol hoe mooier het resultaat.
schaar
nietjesmachien
plakband
strookje karton van 2cm x 26cm
meetlat


Plooi het strookje karton rond het hoofd van de pop.
Doe dit niet te strak. Er mag nog een beetje ruimte tussen het karton en het hoofdje zitten.
Niet vast. Kleef plakband over de nietjes zodat deze je pop niet kunnen beschadigen.

Knip een hoop draadjes van ongeveer 30cm.
TIP: Ik gebruik een stuk karton van 30 cm waar ik de wol rond wind. Daarna knip ik deze aan de bovenkant en aan de onderkant door. Time is money!

1.Neem een draadje en plooi het dubbel. Steek het door de kartonnen ring.
2. Breng de twee uiteinden van de draden naar elkaar toe en steek de open kant door de lus.
3 en 4: Trek aan.
5. Herhaal dit tot en duw de wol netjes tegen elkaar.
6. Herhaal tot heel de kartonnen ring bedekt is

1. Plaats de ring op het hoofdje.
2. Beng al de draden omhoog en bind ze stevig vast met een draadje wol. Je kan hier een kam of borstel met grote tanden gebruiken als hulpmiddel om de draden netjes te krijgen.
3. Knip bij zoals gewenst.
4. Vorm  het pomponnetje met je hand.

Je kan optioneel nog een draad gekleurde wol door de draden rijgen met een stopnaald.

Strikje erin en klaar!

Veel speelplezier en een fijne vakantie gewenst!

10 opmerkingen:

  1. oh wow!!! The little hats are so cute!! I hadn't realised they weren't knitted when I saw the photos at first!! Thanks for your support on this mini project!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I wish i could knit! :) Thank you for the nice collaboration!

      Verwijderen
  2. Oh hoe geweldig is dit!Jammer dat mijn dochter 20 is ipv 2 jaar ;-) Echt leuk met die kleertjes en dat mutsje is geweldig!Doe zo verder.En super dat Suz dit patroon speciaal voor jullie maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien over een paar jaar voor de kleinkinderen hé! ;)

      Verwijderen
  3. Maar allee, hoe geweldig is dit?! En die handtas ❤ ik heb een soft cactus pop die nog veilig weggeborgen ligt tot de dame haar verjaardag in de zomer. Daartegen wil ik een ganse garderobe maken. Mag ik toegeven dat ik nog steeds twijfel om ook een 2e bij te bestellen? Ze ruiken zo heerlijk 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So awesome and these dolls are truly gorgeous! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb hier precies wel een leuke post gemist, tof zeg, iets voor de volgende vakantie. Nu en dan klinkt het hier: 'Wanneer maken we nu eindelijk nog iets voor Emma?', altijd een tevreden dochter als ze iets nieuws heeft voor haar pop!
    Mooie foto's ook met de zoon, mooie herinneringen voor later want die tijd die blijft maar vliegen!

    BeantwoordenVerwijderen